poniedziałek, 18 marca 2013

jak uszyć sukieneczkę TUTORIAL

Sukieneczka rozmiar 116

To troszkę kombinowana sukieneczka, wymaga dużo zabawy i cierpliwości:) Ale ja kocham utrudniać sobie pracę, więc jedziemy:
 
Najpierw przygotowujemy sobie wybrany przez nas materiał (ok. 1,5 metra powinno wystarczyć), wykrój rozmiarówki i rysunek - projekt ( co chcemy szyć:)) Jak widać na zdjęciu sukienka miała być trochę inna, ale jak zwykle podczas szycia wyobraźnia mnie poniosła i trochę pozmieniałam... Postanowiłam nie wszywać zamka z tyłu tylko zrobić zapinanie przeplatane, więc potrzebne tu mi były sznureczki.


 
Odrysowujemy wykrój na lewej stronie materiału i zszywamy razem wraz z podszewką. Na przodzie sukienki chciałam spróbować uzyskać efekt "łezki" w dekoldzie, którą można zawiązać sznureczkiem. Sposób wszywania sznureczków pokazują zdjęcia, które robiłam podczas szycia. UWAGA! Sznureczki na końcach się szybko prują, dlatego trzeba je lekko podpalić ;P


Tak wygląda z prawej strony:

 
 
Jeżeli chodzi o tył to nie mogłam się zdecydować (jak widać na załączonym obrazku) jaką długość zrobić zapinania (przeplatanego), postanowiłam jednak nieco krótsze zrobić, wy możecie według waszego uznania... Ważne by wykrój był sporządzony dokładnie co do milimetra, by potem nie było niespodzianek ;)

Tak wygląda po zszyciu i odwróceniu na prawą stronę:

 
A tak po wyprasowaniu:

 
Podszewkę wybrałam też bawełnianą i dobrałam pod kolor...

 
 
Teraz dół: Tu wymyśliłam sobie wystającą podszewkę, czyli musi być dłuższa od następnej formy. Kroimy odpowiednią długość materiału (za kolano lub krótsza) i zaprasowujemy kontrafałdy. Można też fałdę w jedną stronę ale ostatnio polubiłam szyć kontrafałdy:



Zszywamy:
 
 
lewa strona:


 
W taki sam sposób doszywamy kolejną, krótszą część konrafałdy a nastepnie po środku pasek. Na końcu należy wyprasować szwy ramion i boków.
 
 
Tak się prezentują sznureczki z przodu i z tyłu. Ja nie mogłam się zdecydować na te pomarańczowe i ostatecznie sama uszyłam żółte sznureczki i je wstawiłam, jak widać na kolejnych zdjęciach...



 
Po uszyciu sukienki przyszedł mi do głowy pomysł na rękawiczki jako świetny dodatek:
 

 
A to wszystko dla małej Nali:*



Tak wygląda cały komplet ( + gumka do włosów )
Przód:


Tył:
 





Zachęcam do szycia:)))

6 komentarzy:

  1. omg jaki Ty masz talent dziewczyno! coś cudownego - aż nie chce się opuszczaćTwojego bloga, mozna przelądać i przeglądać ;D dobrze, że dużo zdjęć dajesz ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna ta sukieneczka. Miło byłoby zobaczyć w niej Nalę ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieknie wykonana sukieneczka:)
    Dziekuje za podzielenie sie pomyslem.
    Pozdrawiam,Ewa

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ładna sukieneczka! Po uszyciu nabrała wyrazu!Gratuluję babcia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Proszę!I starym łucznikiem można wyczarować cuda! Maria!

    OdpowiedzUsuń
  6. Sukieneczka rewelacyjna. Super masz pomysły i fajnie szyjesz:)

    OdpowiedzUsuń