poniedziałek, 7 października 2013

Pościel w kropeczki :)

Dziś debiut: pościel w moim wykonaniu:)

Kroiłam ją na wymiar, gdyż koleżanka dla której ją szyłam ma nietypową rozmiarówkę kołdry 150/210. Poprosiła mnie więc bym jej uszyła, bo w sklepach takich pościeli ( i ładnych wzorów w sumie też) niestety nie ma. 

Kupiłam między innymi:

  • materiał: biały: bawełna satynowa. Pani w sklepie doradziła mi, że przyjemniejsza w dotyku dzięki domieszce satyny, lepsza gatunkowo, fajnie się szyje i układa... No to wzięłam;P   Błękit to bawełna 100% (też mięciutka).
  • koronki... - wybrałam koronkę z dużymi oczkami, by do nich wpleść błękitną wstążeczkę :) (efekt widać na fotkach poniżej)




Plan:


Efekt:


Koleżanka zażyczyła sobie tylko dwie poduszki 40/40 :)














10 komentarzy:

  1. Przepiękna pościel, koronka dodaje jej lekkości. Fajne połączenie tkanin.:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocza jest. Mnie w szyciu pościeli przeraża koszt detaliczny materiałów, ale mam swój pościelowy epizod- z trzech poszewek 140 na kołdrę zrobiłam dwie 160-tkę i 220-tkę oraz komplet jasiów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :) Koszt zależy od materiału... W tym przypadku bawełna satynowa jest dwa razy droższa od czystej bawełny płaskiej... dodać nici, koronki, wstążki i inne to można polecieć po kosztach... Można też wykorzystać korę czy flanelę ale cena podobna;/ Gratuluję pomysłu, fajnie wykombinowałaś:)))

      Usuń
  3. Na wypasie jest ta pościel!:))) Wymiary niebagatelne, i świetnie sobie poradziłaś. Mnie takie ogromne połacie materiału przerażają, no ale jak trzeba to trzeba:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorzej było złapać kąt 90* na tych olbrzymich rozmiarach i zabawa z szyciem wstążeczek do zawiązywania... w sumie 6h siedziałam, ale warto dla efektu! ty też spróbuj! :)

      Usuń

















  4. Jakiej gramatury jest bawełna w kropeczki?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka piękne pościel :) Sama bym chciała taką dla siebie uszyć. W sklepach wszystko jest do siebie tak podobne, nie ma nic oryginalnego i ciekawego. A chciałabym znaleźć ładną pościel z jakimiś motywami wiosennymi. Jest jeszcze hurtownia pościeli może tam coś znajdę. A jak nie to...kto wie może zabiorę się za szycie? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń