poniedziałek, 2 czerwca 2014

LABORATORIUM MODY 2014


Witajcie, dziś zaprezentuję Wam moją kreację z pokazu Laboratorium Mody 2014 w Krakowie.
Kreację zaczęłam szyć w Hanowerze na stażu w szkole projektowania Fahmoda a inspiracją jest kultura Dolnej Saksonii. 
Cel kreacji: przede wszystkim kobieca, subtelna, delikatna, podkreślająca zgrabną figurę -  nie chciałam bawić się formą geometryczną bądź asymetrią sylwetki. 
Uszyłam krótki gorset, który usztywniałam klejonką... Tkanina - surówka była na tyle sztywna, że użycie flizeliny do uształtowania korpusu - było zbyteczne. Z tyłu (jak typowy gorset) ściągacz na pleciony sznureczek a dodatkowo wszyłam "niewidzialny" zamek kryty z przodu, gubiący się w palonej fakturze w paseczki, dzięki czemu łatwiej i szybciej założyć go na modelkę. Szczególnie, że mam na to minutę na backstage-u w czasie pokazu.
Suknia z półkoła, dłuższa z tyłu - dodaje charakteru i subtelności. Podreśla nogi i pięknie faluje podczas chodzenia.
Kapelusz - usztywniany klejonką, dwuwarstowy i pikowany. Zarówno kapelusz jak i gorset szyłam pierwszy raz w życiu :) Dlatego tym bardziej jestem zadowolona z efektu:) Kapelusz ma charakter ciut awangardowy, gdyż wydłużyłam go i zakończyłam szpicem, tak jak suknie w efekcie tył pięknie współgra ze sobą.
Dopuszczalne jest palenie tkaniny, więc zastosowałam paloną fakturę - paseczki wijące się w okół siebie. W efekcie palona tkanina jest ciemniejsza i podkreśla brzegi sukni.
Palone cienkie paseczki górnej części ubioru przechodząc w dół "rosnąc"- poszeszają się i ciemnieją:
gorset mało palony a im bliżej końca ogona tym bardziej przypalony, wręcz czarny. 
Wygląda jakby modelka wychodziła z ognia a ogon jako ostatni wygasł - taki przynajmniej był cel;)

Moja suknia zakwalifikowała się do finału i wyszła dwa razy na wybieg :)))

Wyjście pierwsze:


uchwyciłam kamerą wyjście z finału:





Prezentacja sukienki przed komisją:










w domu... :

Filmik z pokazu - min. 5:35 moja kreacja :



Suknia po przeróbce:
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz